سکوت جایز نیست

? گمان می‌کردم نکند ما در مارپیچ سکوت حبس شده‌ایم و الیزابت نوئل نویمان، این نظریه را در مورد جامعه ما بیان کرده است! همه ساکت بوده و کسی حاضر نیست شبهه‌هایی که رسانه‌های معاند مثل بمب‌ها در زمین می‌کارند را خنثی کند. تا این که فرمان جهاد تبیین از سوی ولی امر مسلمین صادر شد.

◀️ آیه ۱۸۷ سوره آل عمران روشنگری علما و دانشمندان را فرضیه می‌داند. اگر این امر به خاطر مال و مقام کنار گذاشته شود بسیار مذموم است. خداوند این امر را در جهت خلاف‌هایی که اهل کتاب انجام می‌دادند مطرح کرده است.
یکی از اعمال زشت آنها پنهان کردن حقایق بود که از سر دنیا پرستی عهدشان با خدا را به فراموشی سپرده بودند.

❣ پروردگار جل جلاله می فرمایند:
وَإِذْ أَخَذَ اللَّهُ مِيثَاقَ الَّذِينَ أُوتُوا الْكِتَابَ لَتُبَيِّنُنَّهُ لِلنَّاسِ وَلَا تَكْتُمُونَهُ فَنَبَذُوهُ وَرَاءَ ظُهُورِهِمْ وَاشْتَرَوْا بِهِ ثَمَنًا قَلِيلًا ۖ فَبِئْسَ مَا يَشْتَرُونَ
و [یاد کنید] هنگامی که خدا از کسانی که به آنان کتاب آسمانی داده شد، پیمان گرفت که حتماً باید [احکام و حقایق] آن را برای مردم بیان کنید و پنهانش ننمایید. پس آن [عهد و کتاب] را ترک کردند و به آن اعتنایی ننمودند، و در برابر ترک آن اندک بهایی به دست آوردند؛ و بد چیزی است آنچه به دست می آورند.

?روشنگری برای امت از هر چیز که سود داشته باشد برتر است؛ چرا که اگر مردم آگاه شوند سود و ضرر خود را می‌شناسند و لذا به لحاظ روحی می‌توانند خود را به تکامل برسانند در غیر این صورت رسالت تکامل بخشی ناقص خواهد ماند.

↩ اسلام ورود منفعلانه را به هیچ امری پسندیده نمی‌داند لذا در آیه ۴۴ سوره نحل نیز مشاهده می کنيم یکی از تکالیف و وظایف انبیا را تبیین بیان کرده است:
وَأَنْزَلْنَا إِلَيْكَ الذِّكْرَ لِتُبَيِّنَ لِلنَّاسِ مَا نُزِّلَ إِلَيْهِمْ وَلَعَلَّهُمْ يَتَفَكَّرُونَ
این تکلیف بعد از انبیا بر عهده ائمه علیهم السلام و اکنون در عصر غیبت بر عهده علما است. در جهت روشنگری، نخبگان و اهل علم و هر کس که توان آن را دارد نباید در این امر کوتاهی نماید.

? آنچه از آیات بر می‌آید این است که اهل کتاب و علم بودند به تنهایی برای رسیدن به سعادت کافی نیست لذا باید نسبت به مادیات نیز بی توجه باشیم.

?نخبگان و علما نیز طبق این آیه نباید به دلیل کسب مال این فریضه مهم را ترک کنند چراکه آنها هدایت‌گر و رشد دهنده جامعه هستند چه به لحاظ فرهنگی چه به لحاظ معرفتی وچه در اندیشه. بنابراین هر جا که شبهه و تخریبی را مشاهده کردند باید برای سلامت نسل جدید و جامعه بر اساس عقل و منطق و منش اخلاقی و بیانی اقناعی وارد صحنه شده و سره را از ناسره مشخص کنند تا مردم بتوانند حق را از باطل تشخیص دهند.


#اللهم_عجل_لولیک_الفرج

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.