عبدالرحمن بن عبد رب انصاری خزرجی

عبدالرحمن بن عبد رب انصاری خزرجی

? گاهی کتمان حق باعث غضب الهی و نفرین امام زمانت خواهد شد! در زمان‌های حساس انتقال حقایق و پیوند نسل‌های بعدی به جامعه ایمانی قبل جلوه بارز امام یاوری است، همچون عبدالرحمن!

? عبدالرحمن بن عبد رب انصاری جوانی بود که زمان رسول خدا (ص) را درک کرد او واقعه بزرگ غدیر را به چشمان خودش دید. به حضرت علی (ع) علاقه زیادی داشت و در زمان غصب حکومت حضرت از شاگردان ایشان بود و همواره کنار امام فعالیت می‌کرد، چنانچه در زمان خلافت حضرت با او به کوفه آمد.

❇️ عبدالرحمن در تمام امور، جنگ‌ها، برنامه‌ها و … پا به پای حضرت بود. او در روشنگری نیز تمام تلاش خود را می‌کرد چنانچه در زمان خلافت حضرت (ع) زمانی که کوفیان ایشان را تنها خلیفه چهارم می‌دانستند او به تبیین معارف امامت پرداخت. در تاریخ است که روزی در مسجد کوفه امام علی (ع) در این راستا صحبت کردند و برای تبیین مسئله غدیر از صحابه‌ای که در آن واقعه حضور داشتند خواستند که شهادت دهند. تنها تعداد معدودی این کار را کردند! از جمله آنها عبدالرحمن بود. که مشمول دعای حضرت (ع) شده و عاقبت بخیر شد.

وی دائما ملازم اهل بیت (ع) بود و از ابتدا با امام حسین (ع) از مدینه به مکه و از آنجا راهی عراق می‌شود. در تمام مدت قیام عاشورا وی یک لحظه امام حسین (ع) را تنها نمی‌گذارد تا در روز عاشورا جزء شهدای کربلا می‌گردد.


#شخصیت_نگاری_محرم
اللهم عجل لولیک الفرج

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.