قارچ‌های سمی

? گستردگی رسانه‌ها و فعالیت‌ها‌ی آن‌ها در عصر کنونی، شناخت حیطه کاری و تفکرات سازندگان آن را به امری ضروری مبدل کرده است. چراکه پیام‌رسان‌ها با تاثیرات مستقیم و متناوب و مداوم، ایده و افکار خود را در ذهن مخاطب کاشته و در مدت زمان می‌پرورانند.

⛩ مکتب سازی و تقلید بدون تفکر همیشه در ساز و کار رسانه‌ها وجود داشته است. تقلید از ظواهری مانند؛ پوشاک، خوراک، رفتار و … اثر غیر قابل انکار آن‌ها بر مخاطب است. با توجه به این وضعیت تقلید از یک تفکر و آیین یا مسلک فکری بحث تعجب‌آوری نخواهد بود.

⚠️ بسیاری از مکاتب انحرافی به‌جای برخورد مستقیم با مخاطب و تبلیغ چهره به چهره، بر اساس مهندسی معکوس تفکر؛ ابتدا مخاطب شناسی و نیاز سنجی کرده و بعد تفکر خود را به‌خورد مخاطب می‌دهند.

در این روش مخاطب مستقیم متوجه تبلیغ و القا آن تفکرات نخواهد شد بلکه در طی مدت زمان بدون اینکه نامی از آن مکتب بداند به افکار آن معتقد می‌شود. و اینگونه بعد از مدت کمی با شناساندن علنی تفکر آن شخص به آسانی و بدون مقاومت با وی همگام خواهد شد.

? شیوه‌ی همگام سازی اشخاص در عرفان‌ها‌ی نو‌ظهور و روش شاخصِ مدعیان دروغین نیز اینگونه است.
⬅️ ابتدا اندیشه خود را در قالب تفکر نوین، معنویت جدید، روش زندگی زیبا و… در ذهن مخاطب جایگزین کرده و بعد از مدتی شخص را به عنوان رهبر و صاحب تفکر معرفی کرده و در زمانی نه‌چندان طولانی وی را به عنوان رهبر، قطب، نائب امام و گاهی خود امام غائب معرفی می‌کنند. و اینگونه شاهد روش‌ها‌ی جدید در جذب افراد برای مدعیان دروغین هستیم‌.

#فرقه_انحرافی
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج

  • 5 stars
    علی
    نظر از: علی
    1398/11/30 @ 09:22:35 ق.ظ

    علی [بازدید کننده]

    سلام و تحیت.
    الاهی خداوند سبحان یاورتان باشد.

  • پاسخ از: یا دلیل المتحیرین
    1398/11/30 @ 12:58:18 ب.ظ

    یا دلیل المتحیرین [عضو] 

    سلام و عرض احترام
    تشکر از دعای زیباتون

نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی
This is a captcha-picture. It is used to prevent mass-access by robots.